Vis enkelt innlegg
Gammel 06-05-16, 13:23   #10
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp! Hvilken skostørrelse skal jeg velge?

Sitat:

- Skoene bør være 10 - 15 mm lenger enn målet på foten fra hæl til tå, målt når barnet står opp med vekt på foten. Det skal være 5 mm til å gli frem i skoen, ev. 3 mm til der hvor skonesen runder og ca. 7 mm til å vokse i, anbefaler hun.

http://www.skoringen.no/7-av-10-barn...skostoerrelse/

1-1,5 cm for å gi både bevegelsesplass og vokseplass. Om skoen er 1 cm lenger enn foten, har hun ca 5 mm vokseplass, så de er jo ikke for små. Jeg ville kjøpt sko som passer nå, og skulle det vise seg at du må kjøpe nye til høsten, så er du ikke den første til å måtte gjøre det med små barn. Særlig siden foten gjerne vokser litt i rykk og napp.

Mine har hatt føtter som vokser veldig sent, så for dem har 1,5 cm vært i meste laget til å vokse i, for sko som bare skal brukes en kort sesong.