Sv: Helt nytt kjøkken - tips og triks?
Har kjøkken fra Norema.
Laminat benketopp i det klassiske crisscross-mønsteret i grått på hvit bunn - det vi husker fra de gamle respatex-bordene. Spesialbestilt Veldig fornøyd med det. Tåler litt juling, som den også får. Heltre er pent, men passer ikke for vårt bruk (hadde ikke orket å gå og pusse på brennmerker, og det hadde det blitt her )
Hjørneskap til gryter, men det er en spesialhylle som kommer UT av skapet når man drar i den. Den er jeg fornøyd med, lett å stable, se hva man har osv. når den er ute i rommet. Har også en sånn rondell, det er ikke kjempeflott - det har en tendens til at ting ikke ligger rett og skraper og bremser inni der når man snurrer.
Har store kolonialskuffer jeg er fornøyd med. Der er en del matvarer, men også mitt Rice plastservise - satte det der da barna var små, slik at de selv skulle kunne hente seg kopp og tallerken. Anbefales.
Stoor oppvaskkum. Pluss er at man kan sette stekebrett på skrå nedi for å vaske dem. Minus er hvis man vasker opp en del, da går det mye varmt vann for å fylle kummen (vi vasker ikke mye opp for hånd, så det er greit hos oss).
Har induksjonskomfyrtopp, og nå reagerer jeg på hvor utrolig trege andre komfyrer er. Anbefales.
Stort sett fornøyd med løsningene. Hvis jeg skulle valgt noe annerledes, ville jeg for de litt dype vanlige skuffene med horisontale metallstenger innover i skuffen valgt noe ekstrautstyr for å få hele vegger. Jeg har kjøkkenredskaper i dem, og de stikker ut på sidene av og til når jeg skal lukke dem.
Har valgt rikelig med stikkontakter rundt veggen, veldig praktisk. Kommer særlig til nytte når vi har besøk og det er mye aktivitet på kjøkkenet, da er det fleksibelt ifht å flytte vannkoker osv. når alt er i "gang".
vi spiser ikke på kjøkkenet, og valgte derfor bort løsningen med kjøkkenbord. Istedethar vi laget en benk med lave skuffer under, og en benkeplate på toppen. Benkeplaten er i et tremønster (annet enn benketoppen ellers) og med store puter på. Man kan slenge seg ned der for å spise en brødskive eller for å prate med en som holder på på kjøkkenet. Ellers er benken fast plass for sekker som skal ha matboks.
Sist redigert av Charlie : 09-05-16 kl 10:25.
|