Sv: Playdate
Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.
Men spiller det egentlig noen rolle om det er en tøysetråd?
Det er jo et intressant tema på diskutere.
Jeg har jo folk i vår svært perifere vennekrets som mine barn ikke får omgåes uten at en av oss er med. Jeg sier nei til overnatting kun på magefølelse. Det har lite med pedofile å gjøre og mye med å ikke sette barna i en situasjon som kan bli skremmende eller vond for dem. Det kan like gjerne handle om voksne som jeg oppfatter som lite omsorgsfulle, eller ansvarsløse. Eller kanskje bare blinde for at eget barn kan være "slem". Det kan gi vonde opplevelser jeg prøver å spare barna for.
Jeg har også luftet en slik magefølelse i den lukkede delen av forumet og fikk gode råd.
Jeg tenker bare at hvis det ER tøys, så blir alle gode råd og delte erfaringer bortkastet i denne tråden - selv om det er viktig å snakke om og dele og få tilbakemeldinger på slike ting.
Jeg har selvsagt også skjermet ungene mine mot situasjoner jeg tro kan bli dumme for dem.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
|