Tråd: Buekorps
Vis enkelt innlegg
Gammel 20-05-16, 08:31   #59
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Buekorps

Jeg er vel en av de få erkebergenserne som ikke bryr seg så veldig om buekorps, og ikke kan jeg så mye om det heller.

Det er i utgangspunktet en gutteklubb, men der har vært to jentekorps. Og jeg tror at der er minst ett ennå. Og ett blandet korps.

En morsom historisk detalj er forskjellene mellom lørdagskorpsene og søndagskorpsene. Lørdagskorpsene er fra de bydelene der foreldrene hadde penger nok til at guttene gikk på skole og derfor hadde fri på lørdagsettermiddag og kunne marsjere da. Søndagskorpsene fra de fattgere bydelene der guttene jobbet og derfor marsjerte om søndagen. Et av dem, jeg tror det er Laksevåg, bruker også bare skjorter, og ikke jakker som de andre. Fordi jakker ble for dyrt.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat