Sv: Buekorps
Jeg kan ingentign om dressurridning eller hest. Likevel forstår jeg at man rir, har samspill med et dyr, steller et dyr, lærer dyret å kjenne, trener på å få hesten til å gjøre ting osv.
Turn omhandler bevegelighet, triks, akrobatikk, spenst og ulike apparater - fysisk fostring.
Buekorps - not so much. Fanebæring - enda mindre.
Og nå leser jeg at de attpåtil ordner seg selv? Har de ingen trommelærer eller kontingent?
Jeg synes dette er morro å lære om, jeg. Til nå har jeg trodd at buekorps var et slags korps - kun med trommer som spiller rundt i gatene i Bergen. At det var så mye mer ante jeg ikke, og det synes jeg er morro å lære om.
Beklager hvis jeg lo av fjollete fanebæring på film, jeg må innrømme at jeg ikke tenkte over at det var ungdommer og ikke voksne. Jeg fikk virkelig ikke taket i om det var meningen at de skulle være synkrone eller ikke. Samtidig er det nok slik at om man driver med en aktivitet offentlig som er ment å tiltrekke seg oppmerksomhet - så kan det være greit å innse at noen synes den ser litt rar ut. For det er jo tilfellet. Akkurat som at Junior med stolthet kan si at HAN synes sjakk er gøy, selv om andre synes det er suuuperbåååååring.