Vis enkelt innlegg
Gammel 30-05-16, 14:33   #30
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Informasjonsrekkefølge i barneskolen

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Vi tenker sikkert på ulike system, men den digitale meldeboka som Trondheim kommune har innført finnes også som app, så der får man alle meldinger som push-varsler når de kommer (hvis man ønsker det). Jeg syns det fungerer fantastisk fint. Jeg vil gjerne vite det når skolen sender meg melding, og jeg syns absolutt ikke at meldinger fra skolen skal være forbeholdt nødmeldinger.

Fra ungdomsskolen får vi ukeplanen som melding, hver uke.

Jeg fikk melding sent i går kveld, etter en diskusjon i foreldregruppa på face, om feil på ukeplanen (forvirring rundt hvilken av to grupper som skulle møte tidligere enn vanlig skolestart på grunn av svømming, så det var ganske vesentlig). Noen hadde tydeligvis fått tak i en av lærerne, og det kom en oppklaring via meldeboka som jeg fikk varsel om på sms. Jeg hadde neppe gått inn og sjekket e-post på den tida uansett, så hadde det ikke kommet varsel om melding i meldeboka hadde jeg ikke fått det med meg. Idealet er selvsagt at ukeplanen skal være riktig i utgangspunktet, men selvsagt kan det skje en glipp, og da er det flott at alle kan varsles, selv om det blir i siste liten.

Beskjeder om hva som skal med på tur o.l. bør jo selvsagt komme i god tid uansett, så folk har tid til å forberede seg, og foreløpig sendes det også ut på e-post, i tillegg til meldeboka. Men om det så kommer påminnelser, presiseringer eller tilleggsopplysninger om endringer e.l. rett før, via meldeboka/sms, så er det helt i orden for meg, og bare en fordel, slik jeg ser det.

Har hatt god nytte av den digitale meldeboka flere ganger allerede, etter at den ble innført, og må si at jeg synes den er super!

Sist redigert av My : 30-05-16 kl 14:42.
My er ikke aktiv   Svar med sitat