Vis enkelt innlegg
Gammel 22-06-07, 09:31   #10
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvorfor har du valgt å bo der du bor?

Jeg bor i byen der jeg er oppvokst. Flyttet hjem i 2000 etter sju års studier i Trondheim og to års jobbing på Østlandet. Da fikk jeg plutselig behov for å bo nærmere familien.

Nå er jeg etablert her med fast jobb, og kommer nok ikke til å flytte siden faren til ungene også bor her. Jeg synes ikke jeg har rett til å flytte vekk fra ham med dem. Jeg ville nok også hatt problemer med å flytte fra resten av nettverket mitt, som stiller mye opp. Og i tillegg begynner ungene på skolen til høsten (samme skole som jeg gikk på, faktisk), og da blir det enda mer usannsynlig at vi kommer til å flytte lenger enn innad i skolekretsen før de er store.

Jeg må innrømme at jeg lengter ut av og til; byen er ganske liten og har riktignok et godt kulturtilbud men ikke i nærheten av f.eks. Oslo. Det er også dyrt å reise til utlandet herfra siden vi først må fly til Oslo. Negativt både privat og i jobben; er tysklærer og kunne godt tenkt meg å reise på klassetur med elever oftere enn vi klarer.