Vis enkelt innlegg
Gammel 10-10-06, 10:54   #35
LaLuna
aldrende

LaLuna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er ditt inntrykk av media generelt?

Interessant debatt.
Som tidligere tabloidjournalist sier jeg meg helt enig i at mediene er blitt enda mer ensidig og Se og Hør-preget etter at TV2 kom, dvs de siste 10-15 årene.
NRK har tapt seg fordi de først og fremst tenker seertall, mange små og halvstore aviser er blitt mer som Dagbladet og VG, og tabloidene er blitt verre enn noensinne.
De lever av å selge. Og publikum er ganske enkle sjeler også da, det er bare å se på hvilke oppslag som selger - folk kjøper sensasjoner, enkelt og greit. Hvordan har Se og Hør ellers blitt landets desidert største blad? Og når et sånt blad gjør en slik suksess, er det naturlig at alle andre dilter etter. Det blir bare så dumt når de prøve rå late som de er bedre enn de er.

I denne delen av media er verden helt svart/hvitt. Det er ikke rom for nyanser. At sanheten ofte ligger et sted midt imellom, passer ikke inn.
Er det rart jeg ble drittlei og sa opp min godt betalte jobb for å gjøre noe helt annet?
Nå trives jeg med å skrive andre typer saker, selv om noen sikkert også synes disse er overflatiske og teite.

Serenity now
LaLuna er ikke aktiv   Svar med sitat