Vis enkelt innlegg
Gammel 22-06-07, 10:11   #22
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvorfor har du valgt å bo der du bor?

Vi bor her vi bor av mange grunner.
Nostalgi: Herfra har jeg de beste minnene fra blomstrende vårer og sjøsalte somre. Besteforeldrekos og is på brygga. Hele stedet gir meg en god følelse.

Familie: Vi prøvde å bo langt unna både mannens og min familie, og da ble vi veldig alene, så vi flyttet. Besteforeldre, tanter og onkler, og etter hvert søstra mi bodde her før vi kom. Samtidig med at vi flyttet hit kom også foreldrene mine flyttende. Og etter på kom broren min og hans familie. Trygt å ha et tett nettverk. Og så kan feriene i stor grad brukes på mannens familie.

Beliggenhet: Nær vakker og brukervennlig natur, med skog og sjø. Ikke lang vei til fjell og skimuligheter heller, og kort vei til hytta til oldefar, som vi får låne når vi vil. Passelig med småbyliv, og kort vei til større byer som Porsgrunn og Skien. Relativt kort til Oslo, og bare en spasertur til danske-/svenskebåten. Godt kollektivtilbud, men kunne vært enda bedre.

Tilbud: Mange fritidsativiteter for barna. Mange ting vi voksne også kan delta i. Konserter, spisesteder, teater og kino er innen rekkevidde. God barnehagedekning.

Skal vi flytte nå blir det helst til hus på samme sted, men de begynner å bli dyre. Litt lenger unna, men i samme kommune går bra, og til nød de nærmeste tettstedene i nabokomunen.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat