Vis enkelt innlegg
Gammel 05-06-16, 22:01   #26
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når får barn barbere leggene sine?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Men HAR hun masse hår på leggene? Hvis hun ikke har det, og bare vil være "voksen", så hadde jeg virkelig prøvd å utsette det. Jeg angrer fortsatt på at jeg ble påvirket av venninner til å barbere leggene da jeg var 19-20. Før det hadde jeg bare såvidt synlige små lyse dun. Det ble mer da jeg begynte å barbere.

Er det virkelig det å "være voksen" som styrer de fleste tenåringene på dette, eller er det det motsatte...at det å gå mot det å bli voksen har sine baksider?

Jeg er fullstendig klar over at hårvekst ER en naturlig del av livet, men i min verden så ble det heldigvis innafor å faktisk ta vekk hårene. Det ble like naturlig for en dame/jente å ta hårene på leggene og under armene, som for en mann å ta skjegget.

Noen menn vil ha skjegg, andre ikke, og det har i alle tider vært fritt frem velge. Så hvorfor ikke det samme valget for en dame?

Jeg selv begynte å barbere leggene høsten etter konfirmasjonen. Jeg hadde frem til da relativt kraftig og mørk hårvekst, noe jeg egentlig ikke hadde tenkt så mye over. Så brakk jeg foten, og gikk med gips i nesten 3 mnd, og den urskogen som åpenbarte seg da jeg tok av gipsen, den var skremmende

Jeg var klar over at dette ville på sikt falle av og normalisere seg, men vi skulle i bryllup og det var helt uaktuelt for meg å gå med denne skogen til en finkjole. Virkelig. Så da ble det barbering, og siden har jeg fortsatt med det. Mest på sommeren, men jevnlig hele året.

Jeg tar også under armene og bikinikanten (++). For utseende ja, helt klart, men ikke fordi at alle andre gjør det. Jeg har kraftig hårvekst både her og der, og jeg trives ikke med det.

Så det at barna mine også ser på dette som noe som er i veien og skjemmende, til tross for at det er aldri så naturlig, det synes jeg er helt ok. Jeg vil ikke tvinge jenta mi til å ha hårete legger fordi det er naturlig, samtidig som jeg sier til gutten at det er helt ok å ta skjegget, fordi at det er helt opp til hver enkelt mann om de vil ha skjegg eller ei...

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat