Tråd: Høner
Vis enkelt innlegg
Gammel 14-06-16, 13:38   #272
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.450
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høner

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Hehe, er'a klukk? Passet høner en gang og en av dem var klukk, fikk streng beskjed om at'a ikke fikk legge seg til med egg. Men aner ikke hvorfor, egentlig. Kanskje de bare ikke ville ha kyllinger.

Det kan være veldig vanskelig å få dem ut av klukkingen. Min ligger nå halve døgnet uten å ha egg under seg, men hun gir seg ikke. I tillegg har hun sluttet å legge egg selv. Dette er naturlig ettersom de ikke bør fortsette å legge egg når de ligger klukk for da kommer ikke kyllingene samtidig og hønen kan ikke både passe på kyllinger og ruge egg. De kan ligge lenge om man ikke avklukker dem. Typ flere måneder. Jeg var nødt å la to som jeg hadde få egg her i vår.

Det har vært min feil begge ganger. Jeg har glemt å ta inn eggene når jeg har vært der ute (eller jeg har glemt å si fra til hønsepasseren/familien at hun/de må huske å ta dem inn) og da ser de mange egg og da setter klukkhormonene inn.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat