Sv: Sommeravslutning. So last year?
Tja. Jeg har jo også færre og større barn. Mine har to avslutninger hver, en på fotballen og en på skolen. To av de har jeg organisert, så der styrer jeg jo tiden slik at det passer, selv om det i ett tilfelle kom opp en kollisjon i etterkant.
Jeg ser at avslutningene blir noe helt annet på ungdomsskolen. Det blir et tilbud og de som vil kommer. I storesøsters klasse møtte ti familier fra en klasse på 30 elever. Men da har de fått tilbud og de som vil kommer. På fotballen er avslutningene stort sett uten foreldre, men jeg har sneket meg med på den jeg ikke organiserte fordi de trengte noen flere voksne.
Jeg ser at det kan bli kollisjoner. Vi er litt utsatt fordi mannen er lærer selv og derfor flyr på en del avslutninger i forbindelse med jobb. Men vi møter på de vi kan og forklarer for jentene hvorfor vi ikke kan møte på de andre. Om det blir helt umulig så tror jeg at jeg ville ha alliert meg med en annen familie slik at ditt barn kunne vært med dem på avslutningen. Du kan jo ikke være to steder, sånn er det bare.
Selv har jeg syntes at det stort sett har vært hyggelig. Ja, det er litt tvangskos, men det varer ikke så lenge og det er greit å se de andre foreldrene noen få ganger i året. Jeg hadde ikke hatt noe i mot om noen foreslo en samling i begynnelsen av skoleåret i stedet for på slutten. Men jeg har det ikke som noen kampsak.
|