Sv: Sommeravslutning. So last year?
Det kan bli mye, men jeg tenker det er lurt om en klarer å begrense seg litt på egne vegne, hvis det er nødvendig. F.eks sendte jeg 5-klassingen min alene på hennes skoleavslutning, fordi jeg akkurat den dagen bare ikke orket, i det hele tatt. På 3.klassingens dro vi hele gjengen, men spiste en rolig middag hjemme først, i stedet for å grille på fellesgrill og prøve å få lekende barn til å ta en bit av maten sin. Da ble det mer tid til skravling og kos. Fotballavslutningen tok mannen seg av, jeg stilte som foreldrevakt på danseforestillingen, og om det hadde vært noe som kræsjet fullstendig med mann på jobb og barn som skulle hvert sitt sted, har jeg ingen skrupler med å sende ungene med andre foreldre.
Jeg nyter det jeg har lyst til, og prioriterer bort det jeg ikke har overskudd til, som jeg ikke synes er viktig nok. Det fungerer fint for oss. 
I morgen kveld er det min første gang på vitnemålsutdeling som kontaktlærer på 10.trinn, og det har ikke falt meg inn å tenke på det som slitsomt eller styrete, bare veldig veldig koselig og flott.