Sv: Sommeravslutning. So last year?
Opprinnelig lagt inn av Elise, her.
Som lærer, synes jeg faktisk at det er veldig unødvendig å gi blomster til lærerne både til jul, sommer og på en eller annen forestilling i løpet av året. Vi gjør jo bare jobben vår. Som mor synes jeg det er unødvendig å bruke av klassekassa på å gi gaver til lærerne hele tiden, de pengene synes jeg bør komme barna mer direkte til gode. At de kan få en liten ting eller blomst når de ikke skal være i klassen lenger eller man er ferdig i 7. eller 10.trinn, er veldig hyggelig synes jeg. Men akkurat her hos oss (der barna mine går, ikke der jeg jobber) har det tatt helt av, synes jeg.
Dette gjøres nok veldig forskjellig fra sted til sted, skole til skole og kanskje varierer det også mellom trinnene? Her er det ihvertfall ikke noe rush med å gi gaver til lærerne - bruker vel bare å gjøre det på 4.trinn (vanligvis lærerbytter da) og på avslutning i 7. og 10. Og det syns jeg i grunnen er en trivelig gest. Ja, lærerne gjør bare jobben sin, men noen gjør også litt mer enn det Tror det samles inn spesielt til dette, klassekassa brukes på goder til elevene.
|