Sv: Sommeravslutning. So last year?
Som lærer selv, skal jeg ikke uttale meg om lærergaver. (Det var hyggelig med en blomst i juni da jeg jobbet på barnetrinnet - ellers var det hjemmeskrevne og tegnede saker og flatklemte blomster fra andektige småtasser som ble satt aller mest pris på. )
Men jeg vil si at da barna gikk i barnehage, satt jeg så uendelig stor pris på de som jobbet der og faktisk tok vare på og ga omsorg til barna mine hver eneste dag at jeg i grunnen kunne mane fram takknemlighetstårer på daglig basis om jeg satte meg i riktig modus for det - og de fikk alltid gaver og kort fra oss hver vår. For meg var ikke de barnehageansatte noen "som bare gjorde jobben sin" - de var verdt sin vekt i gull og de former små barnesinn og jeg ville aldri tatt dem for gitt. (Jeg har satt uendelig pris på de flinke lærerne til barna mine også - men barnehageansatte? Don't get me started!)
Forøvrig enig med alle som mener at barnehage- og skoleavslutninger er viktigere enn avsutninger med foreldre på alle hobbyaktiviteter. Foreldre til klassekamerater er det viktig for meg å møte i sosial sammenheng en gang i blant, ikke for å dekke egne sosiale behov akkurat, men for å kjenne familiene til barna mine to er sammen med i hverdagen.