Sv: Sommeravslutning. So last year?
Jeg personlig synes ikke Toro langpannekake er god, og jeg sliter litt med å få den til også, viste det seg i helgen. Den er litt for liten til en langpanne i ovnen min, og litt for stor til den formen jeg ellers bruker. Aka én tørr og én halvstekt. Grunnen til at jeg valgte den nå er selvsagt den eneste PK; jeg hadde nydiagnostiser glutenallergiker og en melkeintolerant på bursdag. Dermed måtte den også lages med olje, og glasuren med melkefri Melange og kaffe i stedet for melk. Til bursdagsbarnets fortvilelse.
Jeg tuller ikke, jeg bråvåknet klokken 6 bursdagen av at jeg tenkte INGEN KOMMER TIL Å SPISE MER ENN TO SMULER AV DEN ELENDIGE KAKEN! Jeg er usikker på om jeg også helt klarte å vise proper entusiasme overfor det første barnet som i bilen lykkelig utbrøt "nå tåler jeg melk! ", og litt senere nr 2 som gjerne ville ha vanlig lompe fordi de glutenfrie smakte høgg og det pleide å gå helt fint.
Kaken? Ikke en smule igjen. Jeg har aldri sett maken. Den ene skrinne jenta spiste 5 - FEM! - stykker. Ikke var det nonstop på heller, pga, du vet, melkeallergi.
Jeg synes Freias dronningkvadrater er MYE bedre, og nesten like enkelt. Men kidsa? Hm. Tørr Toro med kaffeglasur. Jaja. Neinei.
|