Vis enkelt innlegg
Gammel 22-06-16, 07:49   #238
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sommeravslutning. So last year?

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Å bake en kake er hverken høytidelig eller et mesterskap. Det er å bake en kake, i min verden.

Å sy gardiner er å sy gardiner. Vanligvis en rett søm tvers over, ikke akkurat rocket science. Jeg gjør ikke det. Punkterer sykkelen min kjøper jeg ny slange, i stedet for å lappe. I noen tilfeller leverer jeg også sykkelen til noen på sportsbutikken og får dem til å bytte slange for meg.

Ingen big deal å røre sammen ei kake for meg heller, jeg har oppskrifter jeg vet funker, som regel har jeg det jeg trenger i skapet, og innkjøp av posemix blir derfor bare ekstra arbeid. Men for eksempel på fredag, da skal jeg ha barnebursdag, og har tenkt til å bruke torsdag ettermiddag på å forberede den. De kakene jeg eventuelt baker blir til barnebursdagen. Av alle ting er det i tillegg mi uke til å ha med kake til fredagskaffen på jobb. Det har jeg derimot ikke tenkt til å bruke tid og stekeovnskapasitet på dagen før barnebursdag. Ikke engang posekake. Derfor blir det vel til at jeg blander en vaffelrøre i all hast fredag morgen og tar med på jobb (vi har to doble vaffeljern på jobb), og steker vafler. Hadde jeg ikke hatt vaffelrøre "i fingrene", slik at jeg lager det nærmest i blinde, eller hvis jeg syntes det var pyton å stå og steke, så hadde jeg trolig stukket ut i løpet av arbeidsdagen og kjøpt en boks med is og litt jordbær. Eller en kjøpekake. De på jobb hadde pent fått greie seg med det, vi har tross alt kake til fredagskaffen annenhver fredag året rundt.

Andre kan ha andre grunner. Eller rett og slett at kakebaking for dem er å sy en gardin for meg.

Det er uansett ikke noe jeg gidder, eller har noe med å spekulere i. Folk får beskjed om å stille med kake på avslutning, uavhengig av om de er vant med, eller liker å bake, og da må man bare godta de kakene folk kommer med. Hvis man skal være så nøye på at det som kommer skal være "skikkelig bakst" får man heller samle inn penger og kjøpe inn fra et bakeri. Hvis noen myser på kakene og mistenker at en av dem er laget fra poseblanding, og dermed nekter å smake den, så får de klare seg uten kake. Det viktigste er at folk bidrar, på sin måte.

Sist redigert av My : 22-06-16 kl 13:39.
My er ikke aktiv   Svar med sitat