Vis enkelt innlegg
Gammel 23-06-16, 22:43   #55
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.732
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bokforslag til en litt engstelig lesehest?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Den ble i overkant spennende da jeg leste den for Minsta som voksen og innså at den inneholder en referanse til en gjengvoldtekt. Verken mitt åtteårige jeg eller Minsta fikk med seg det, takk og lov.

Det gikk definitivt meg hus forbi sånn ca i 2. eller 3. klasse.. Jeg husker vel strengt tatt ingenting av innhold, men spesielt Ravnejenta husker jeg at hele klassen leste. Sigurd Drakedreper er jeg mer usikker på om jeg har lest, men filmen husker jeg jo. Jeg husker at den gikk på TV i julen, sikkert i typ 1991 (den er fra 1989, men back then tok det jo veldig lang tid før det kom på TV) og da var jeg 9, nesten 10. Jeg elsket den, og så den mange ganger, jeg tror nok ikke jeg forsto helt rekkevidden i alle menneskeskjebnene, rett og slett.

Det kan godt hende han takler å lese Heksene, altså. Vi hadde den som høytlesningsbok mens vi spiste da jeg gikk i 2. klasse. Jeg husker ikke veldig mye av det, utover at det var stas og spennende og sånt. På sommeravslutningen fikk vi se filmen, og der tror jeg det skar seg for flere i klassen. Jeg husker at minst to bare måtte gå ut. Jeg gjorde ikke det, men hadde mareritt i flere år etterpå. Jeg er strengt tatt ikke helt i vater når jeg ser Anjelica Huston nå heller, for å være helt ærlig.

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat