Vis enkelt innlegg
Gammel 23-06-07, 12:43   #7
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kompaktkamera med mange pixler

Problemet er at jeg har lest en del tester, og ikke klarer å skille ut hvilket som er best for oss. Jeg ønsker å høre erfaringer (eventuelt argumenter) fra "vanlige" folk også.

Når det gjelder dette med pixlers uviktighet så vet jeg ikke helt om jeg tror på det. Kompaktkameraet vårt har vel bortimot 6 pixler. Selger argumenterte med at pixler ikke er så nøye (da vi sa at vi ønsket et med minimum 7 pixler), det var kvaliteten på optikken som gjaldt. At for mange pixler bare kunne virke forstyrrende. Jeg kjøpte derfor et ordentlig kamera, som liksom skulle ha så god optikk. Hjalp det? Niks. Da vi kjøpte EOS 350 D åpnet det seg en ny verden, og det er nesten så jeg gråter mine salte tårer over de kornete bildene fra Nuskens første levetid. Det er virkelig stor forskjell. Pixlers innvirkning eller ikke, jeg kommer ikke til å vurdere et kompaktkamera med mindre en 10 pixler, nå som det har kommet flere slike på markedet. Da får jeg heller velge det kameraet av disse som har best optikk/kvalitet for øvrig. *sær*

En annen ting jeg synes er viktig er at kameraet er litt "kjapp på avtrekkeren". Det hjelper ikke så mye med et stort og fint smil, dersom kameraet reagerer når smilet er borte.

Sist redigert av Irma : 23-06-07 kl 12:49.
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat