Vis enkelt innlegg
Gammel 29-06-16, 09:42   #11
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Allværsjakke i damemodell

Jeg er egentlig tilhenger av flere jakker, framfor ei jakke som skal brukes til alt. Grunnen er at jeg svetter ganske lett, og fort blir klam i typiske allværsjakker/Gore-Tex (uansett hvor mye de liksom skal puste). Så jeg foretrekker lettere jakker med god stretch når jeg skal bevege meg, og har heller med ei tynn regnjakke (gjerne "packable", så den tar liten plass), som jeg kan ha over hvis det regner.

Den Kari Traa-parkasen jeg har er til bybruk eller til og fra jobb i grisevær, den bruker jeg aldri på tur, og absolutt ikke på sykkeltur. Til det blir den for klam (selv om den ikke er blank inni) og upraktisk i fasongen.

Så var jeg deg ville jeg helt enkelt kjøpt ei billigere regnjakke, i grei og praktisk fasong for sykling, og kun tatt den på hvis det regnet (og derfor gitt litt blanke i hvordan den så ut). Resten av tida ville jeg brukt ei lettere jakke jeg faktisk likte.