Vis enkelt innlegg
Gammel 30-06-16, 21:00   #1
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Gi meg dine beste triks og tips for en bilferie!

Vi skal snart på en tre ukers roadtrip på Island. Det blir en kombinasjon av telt, hotel/motel og gammelt hus og så noen dager i sivilisasjonen. Vi har leid en ganske stor bil, men det blir naturlig nok en del baggasje siden vi må ha med telt og soveposer. Vi skal også ha elektrisk kjølebag for å kunne ha litt mat i bilen. Ting jeg lurer på er f.eks, finnes det noen forsikring for "innbo" i en bil? Vi må ha med begge jobbpc'ene + at ungen har Ipads og vi har jo masse andre greier med oss. Hvordan får man tørket håndduker? Vi skal i basseng hver dag, tenker jeg... Andre lurer ting å tenke på når man er mye i en bil?

Jeg er også usikker på dette med størrelsen på bagasjen, egentlig vil jeg pakke sparsommelig, men så er det jo fort 3 (minst) årstider i løpet av denne perioden, og vi får ikke vasket klær, tror jeg. Mulig det er vaskemaskin i huset vi skal ha den siste uken. Ellers er vi på farten og har stort sett nytt overnattingssted hver natt. Ungene virker veldig klare og med roam like home så får de jo slappet litt av når vi kjører mellom plassene.

Hva har du gode erfaringer med å ha tenkt på i forkant? Eller å ha med i bilen?