Vis enkelt innlegg
Gammel 30-06-16, 21:55   #10
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva må vi få med oss? Romerike-Trondheim i bobil

Det gir litt mer mening ja.

En liten stopp ved Trollveggen er jo fint da, før du tar inn mot Trollstigen. Når vi kjører over brua i Trollstigen (det er sommerveien til svigerforeldrene mine, så vi kjører der ganske ofte) åpner vi alltid vinduene på den siden som vender mot fossen, slik at vi kjenner vannspruten i ansiktet (særlig hvis det er litt vannføring i fossen). Det er tradisjon, ungene elsker det. Turistsenteret på toppen av Trollstigen er veldig fint, og gå endelig ut på utkikksplattformen. Fantastisk!

Mellom Fræna og Eide, rett før Atlanterhavsvegen, anbefaler jeg å ta turen opp til Trollkirka kalksteinsgrotter. Det er en god fottur opp, en til halvannen time ganske bratt oppover på sti, men en veldig fin tur. Spennende å gå inn i grottene, og særlig den ene, der du kommer inn til en foss, er fascinerende. Veldig spesielt lys der inne. Dere bør vel ha lykt, men det finnes vel å få kjøpt på alle bensinstasjoner om dere ikke har det. Over grottene er det noen idylliske små vann. Sett av en halv dag.

På Løkken verk ved Orkanger har du Orkla industrimuseum, der man kan få en tur med Thamshavnbanen eller få omvisning i gamle Løkken gruve. Jeg har ikke vært der selv, men har lyst.

Det er det jeg kommer på sånn i farta.

Sist redigert av My : 30-06-16 kl 22:02.
My er ikke aktiv   Svar med sitat