Vis enkelt innlegg
Gammel 03-07-16, 19:15   #14
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Paris for dummies (+ Eurodisney)

Først må jeg fraråde dere å reise til Disneyland Paris i år. Det er jubileum neste år, så de har stengt nesten alle de mest populære attraksjonene og fornyer dem. Det er mange avstengte områder generelt sett akkurat nå, så det er ikke like pent der som det pleier. Jeg pleier å reise i høstferien, men dropper det i år. Jeg har lest mange rapporter om skuffede personer (er såpass interessert at jeg vanker på Disneyforum).

Jeg har ikke prøvd det, men det skal finnes andre fine parker i området - Asterix-parken bl.a.

Hvis dere skal allikevel, er det også et spørsmål hvor dere skal overnatte? Bor man på Disneyhotell, er det dyrt, men billettene er inkludert, man er i gåavstand, og man slipper inn i parkene 2 timer før andre. Bor man i Paris, har jeg forstått at man må være tidlig ute, for å prøve å få unna det man helst vil før køene blir for ille. Billetter må absolutt kjøpes på forhånd. Gå inn på en av disneylandparis.com-sidene. Alt sendes elektronisk, så sjekk prisene i de forskjellige landene, og kjøp der du finner beste pris.

For å unngå de verste køene, er det viktig å holde seg unna onsdager og helgene. Barn i Paris har enten halvdag på skolen på onsdager eller fri. Jeg husker ikke, men det er markant økning i antall gjester. Helgene er ille, og jeg har ikke vært der i helgen på mange år.

Jeg kan en god del om parkene, så kom med konkrete spørsmål, så kan jeg hjelpe.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat