Vis enkelt innlegg
Gammel 04-07-16, 10:34   #1
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skappeljakke for dummies

Jeg hopper helt uhemmet fra jakketipstråd til strikketipstråd, fordi jeg fortjener det.

Men, altså, dette forumet flommer jo over av fantastiske strikkere, og også nybegynnere-gone-good. Jeg har strikket ganske mye i min tid, og leser nokså avanserte oppskrifter helt uten problemer (hallo, det er jo bare matte). Det største problemet er at jeg ikke har strikket til voksne på evigheter, og pleier å gå lei sånn ca. 2/3 inn i et Mor Signe-teppe.

Men nå har jeg altså fått lyst på denne skappeljakken. Er det uoverstigelig for en som blir litt fort lei? Jeg tenker at jeg velger pinne 7 (anbefalt for nybegynnere og folk som strikker stramt, det tolker jeg som å inkludere triggerhappy-eresånøyea-stuntstrikkere også), og kanskje et litt melert eller pusete garn for å skjule utålmodig og litt ujevn strikking. Høres det fornuftig ut? Jeg så for øvrig en jakke på båten i dag som var strikket i helt glatt garn, det synes jeg egentlig ikke ble så fint.

Jeg har jo ikke tid til å bestille garn på nett, finnes det gode strikkebutikker i Oslo sentrum ikke så langt fra Nationalteateret/Aker brygge?

Og hvilke(t) garn skal jeg kjøpe? Hva er forskjellen på skappeljakke #1 og #2? Er det en annen oppskrift som er bedre, med litt mer krage?

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat