Vis enkelt innlegg
Gammel 23-06-07, 19:30   #83
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I lys av en annen tråd: Hvor mye våkentid har dere sammen med barna deres pr døgn

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

Jeg liker ikke helt at man fremstiller det som om det må være enten eller, forresten. Kvalitet eller kvantitet. Barn trenger begge deler. Er en av bitene mangelfull, så kan ikke den andre kompensere for det i særlig grad.

På foreldreveiledningskurs for oss som har barn med ADHD lærte vi forresten om noe som heter "spesialtid". Altså tid som er 100% om barnet, positive tilbakemeldinger og barnet som leder an. Det skulle være på maks 15 minutter. Rett og slett fordi det er det som er realistisk. (Annen tid kommer selvsagt i tillegg.) Men i 15 minutter skulle man ha denne spesielle tiden. Det er utrolig hvor positivt det virker. Og vi er foreldre som i utgangspunktet fikk høre at vi var gode på positiv oppmerksomhet og å gjøre ting med barna.

Så jeg synes i grunnen at tid, målt i timer, ikke alltid gir et fullgodt bilde på om barn og foreldre får den samhandlingen de trenger. Har vi hele dager der vi bare virrer rundt og ikke helt ser hverandre så har de dagene manglet noe. Selv om vi var hjemme på samme tid hele dagen.

Man må møte hverandre i løpet av de timene også.

Veldig bra sagt, kie, det setter ord på det jeg tenker også. Og akkurat i det jeg leste det, klappet jeg igjen PC'n og ga storebror min fulle og hele oppmerksomhet. Vi hadde det kjempemorsomt. Takk for sparket.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat