Vis enkelt innlegg
Gammel 04-07-16, 21:01   #17
Nefertiti
Aktiv

Nefertiti sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Nefertiti er litt kulNefertiti er litt kul
Standard

Sv: Paris for dummies (+ Eurodisney)

Vi har akkurat kommet tilbake til hotellet etter en hel dag i Disneyland Paris, så jeg kan prøve å gi noen tips Vi er en familie på fire, barn som er 13 og 10.

For oss var en dag i Disneyland helt perfekt, og egentlig mer enn nok. Imorgen bruker vi dagen i Walt Disney studios, dvs. vi er her to dager totalt.

Vi bor på et hotell ca 10 min unna med buss, gratis shuttlebus kjører hele dagen frem og tilbake. Veldig praktisk. Idag dro vi til parken ca kl. 10, det var ikke spesielt mye folk og nesten ikke kø ved inngangen. Vi kjøpte billetter på forhånd, printet dem ut og vekslet dem inn i billetter i en automat rett ved inngangen.

Vi ruslet rundt i parken og tok alt på sparket etterhvert. Det var ikke lange køer, de fleste ting fikk vi kommet inn på etter 5-15 min venting. Vi prøvde ikke Indiana Jones eller Space Mountain, der var det nok litt lengre kø (men mulig med Fast pass). Vi brukte Fast Pass på Buzz Lightyears laser (dvs bestilte en tid for inngang, gjøres i automat utenfor attraksjonen), det var gøy og anbefales gjerne Ellers likte vi ekstra godt Small World, Pirates of Carribean og Disney & Pixar Short Stories. Og så stilte vis oss opp og så på paraden kl. 17.30, den går hver dag og er verdt å vente på.

Det stemmer at flere av de største attraksjonene var stengt for oppussing. Men vi hadde så mye annet å gjøre at vi ikke synes det gjorde noe. Men det skal sies at mine to barn nesten er mer glad i å bare "være i parken", se på slottet og bygningen, titte i butikker, osv. som å kjøre ting. Hvis man er veldig opptatt av fart og spenning er det sikkert litt dumt at noe mangler. Vi rakk ikke Yedi show (i Videopolis til faste tider), men vurderer å gå imorgen for det så kult ut. Så mitt tips er å få tak i et program ved inngangen et sted (i tillegg til kartet som deles ut), og følge med på hva som skjer når av sånne ekstrating.

Vi har fyrverkeriet ved stenging til gode, tenker å prøve å få det med oss imorgen kveld.

For oss bærer turen videre til sentrum av Paris for overnatting og mer bynære severdigheter etterhvert. Gøy med Dinsey men enda bedre museer og by, synes jeg. Men artig å ha vært her!