Vis enkelt innlegg
Gammel 05-07-16, 09:09   #1
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Norwegian igjen - provisjon

Flyselskapet er i hardt vær om dagen, og det bunner vel i hovedsak ut i konflikter med de ansatte, som selskapet etter min mening ikke håndterer spesielt godt.

Jeg visste ikke at kabinpersonalet (for det er vel bare dem?) får provisjon av salget om bord som del av sin lønn:

Sitat:

På en måte er det gunstig å komme hjem hver dag, men grunnlønna er så lav at storparten av lønna er diettpenger og ulempetillegg. For å ikke gå i minus har Norwegian sagt av vi skal få dobbel provisjon, det vil si 1,5 prosent av det som selges ombord. Det dekker ikke det vi ellers hadde tjent.

Sitatet er hentet herfra: http://www.dagbladet.no/nyheter/norw...heten/60229786

Er dette greit?

Jeg reagerer, og lurer på om det er fordi jeg har ønsket å tro på sikkerhetsaspektet ved kabinpersonalet, i tillegg til den rene serveringen. Mulig jeg bare er mer naiv enn jeg har likt å tro.

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat