Vis enkelt innlegg
Gammel 18-07-16, 22:10   #18
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Norge og den fallende økonomien på bygda

Opprinnelig lagt inn av lillemy01, her.

Jeg tror at denne problem stilling må taes tak i. Om ikke blir det for sent rett og slett. I tilleg så synes jeg at staten burde være med å lette / støtte bedrifter og nyoppstartede bedrifter på små stedet lokalt i Norge. Bygdene i Norge er tomme snart da ingen ønsker å bo der mer og det gagner absolutt ingen Norge gror jo igjen

Men det gjør de da, i stort monn!

En dame, bosatt på bygda, er nesten garantert midler for å starte hva som helst (typisk en liten butikk eller cafe eller lignende småskalavirksomhet) .

Jeg skrev masteroppgave for Innovasjon Norge og intervjuet mange som hadde fått penger, og det var neimen ikke mye til forretningsplan som skulle til for å få penger til bygdeprosjektene. IT prosjektene med stort potensiale, utlekking at unge menn i bygda, derimot, de var det langt mellom.

Jeg er FOR at bygda skal overleve, selvfølgelig, men ikke for enhver pris. Jeg kommer fra en bygd selv, som er helt transformert av turister. På godt og vondt.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat