Vis enkelt innlegg
Gammel 24-07-16, 23:20   #49
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan du plystre?

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Jeg kan plystre, men kan ikke fingerplystring, noe jeg virkelig har lyst til å lære. Som mor til to 6-åringer burde det være obligatorisk lære på barsel!

Kan noen forklare hvordan dere gjør det med fingrene? Pg munnstilling, tunga osv.

Du må bare prøve deg fram. Når du først har fått lyd går det som en lek. Enkleste er å plystre med tommel og langfinger mot hverandre inni munn også lager du en smal sprekk som du tetter unnenifra med tunga. Også blåser du.

Jeg kan også å lage slik høy, skarp plystrelyd uten å bruke fingre. Stramme lepper og tunga mot ganen. Smal sprekk.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat