Vis enkelt innlegg
Gammel 30-07-16, 14:54   #2
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Beltestol med eller utan isofix?

Isofix har en reell funksjon. Setet kan f.eks stå i bilen uten beltet på hvis barnet ikke er med. Med barnet i så vil jo setet være festet fast, og selv om ikke det er et problem å bruke beltestol uten isofix så er jo setet mye mer løst. Spesielt sidelengs. Jeg har ikke noe fakta å komme med, kun egen observering. Jeg hadde helt klart valgt isofix, og spesielt også fordi du er engstelig for feilbruk av bestefar. Da er du sikret at setet ikke blir satt litt på skrå etc.

Jeg ville anbefalt Britax kid fix. Både fordi det kan reguleres i bredden på setet, slik at beltet ligger tettest inn på hoftene, og fordi det har lengst rygg (hvis ikke noe har skjedd de siste par årene). Setet bør brukes til barnet er 10-11 år, så lang rygg er veldig viktig. Kjipt å måtte slutte tidligere enn nødvendig pga at ryggen er for kort. Gir veldig god beskyttelse ved evt. sidekollisjon, så derfor greit å bruke så lenge som mulig.