Tråd: Vognmafiaen
Vis enkelt innlegg
Gammel 24-06-07, 21:08   #73
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vognmafiaen

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Jeg tror faktisk helt ærlig ikke at disse vognmafia/utstyrsfreak-damene tenker slik i det hele tatt. De er bare rett og slett over gjennomsnittet opptatt av vogner. Hverken mer eller mindre. Jeg synes også f.eks. at jeg har verdens fineste vogn (Bugaboo Cameleon selvfølgelig - må jo få med det når jeg først har sjansen ) men det betyr ikke at jeg synes de som ikke har det ikke prioriterer barna sine. Selvsagt ikke, og babyene sover garantert (nesten...) like godt i en Bugaboo som i en Simo.

Men ja, jeg synes Simo er stygg og Emmaljunga, Brio, Teutonia og Hartan også for den saks skyld. Men det er jo greit at noen synes disse vognene er fine! Alle kan jo simpelthen ikke ha like god smak som meg

Problemet er når de "sneversynte" som Elin kaller dem begynner å dominere diverse nettforum de er på og får en ufortjent stor påvirkningskraft på andre. Og jeg tror det er noen som ønsker å være "inne" og som er villige til å gjøre mye for å komme inn i varmen, selv om de ikke har råd til det og de heller ikke har bruk for varen de ønsker å kjøpe.

Det er lov til å synes at Bugaboo er en pen og praktisk og grei vogn, men det er ikke greit å synes at de som har andre preferanser er "ute" og umoderne og hva har du, og å så tydelig vise det med kroppspråk og direkte tale. Og jeg vet at den setningen jeg har uthevet i innlegget er ment humoristisk, men jeg synes det er et rimelig håpløst utsagt.

Jeg er også bekymret for det ekstreme bruk og kast-samfunnet som er nå. Man kjøper noe og blir lei av det etter to måneder og selger det til noen andre og kjøper noe nytt og "bedre". Og vogner og annet utstyr sendes landet rundt og hver enkelt forsendelse er kanskje ikke så ille, men til sammen så blir det noen fly og noen tonn med CO2 som spys ut i atmosfæren.