Tråd: Vognmafiaen
Vis enkelt innlegg
Gammel 24-06-07, 21:39   #94
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vognmafiaen

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Problemet er når de "sneversynte" som Elin kaller dem begynner å dominere diverse nettforum de er på og får en ufortjent stor påvirkningskraft på andre. Og jeg tror det er noen som ønsker å være "inne" og som er villige til å gjøre mye for å komme inn i varmen, selv om de ikke har råd til det og de heller ikke har bruk for varen de ønsker å kjøpe.

Sorry, altså, men disse sneversynte som dominerer rundt omkring får den påvirkningskraft enten det er her eller der. Overalt finnes slike, også her på FP, selv om det kanskje ikke like ofte dreier seg om barneutstyr/vogner, så herjer denne type mennesker i forskjellige typer tråder/emner. Her på FP er vi heldigvis forskånet for mesteparten av disse "da er du en dårlig mor"-innleggene, men daglig kan man da finne innlegg som er skrevet til provokasjon og som direkte eller indirekte vil påvirke i sterkere eller svakere grad avhengig av hvem som leser det, og hvordan man leser det som skrives.

Opprinnelig lagt inn av Adrienne

Det er lov til å synes at Bugaboo er en pen og praktisk og grei vogn, men det er ikke greit å synes at de som har andre preferanser er "ute" og umoderne og hva har du, og å så tydelig vise det med kroppspråk og direkte tale. Og jeg vet at den setningen jeg har uthevet i innlegget er ment humoristisk, men jeg synes det er et rimelig håpløst utsagt.

Ok, du synes det er håpløst. Jeg kan daglig finne slike utsagn her på FP i andre tråder enn denne, men hallo, vi er da voksne mennesker, er vi ikke?...Og i ærlighetens navn, så er det da mange som har motsatt smak av meg eller deg, og det må da virkelig være lov til å gi uttrykk for uten at man skal bli snurt eller synes det er helt håpløst. Eller? Hvor mange innlegg kan ikke jeg finne hvor noen sier at Bugaboo er den styggeste barnevognen/rullatoren/handlekurven som finnes? Jeg synes virkelig at det er helt greit at andre synes det! Og ja velger jeg å henge på slike forum som dette, så ja, da bør jeg jammen tåle det også.

Opprinnelig lagt inn av Adrienne

Jeg er også bekymret for det ekstreme bruk og kast-samfunnet som er nå. Man kjøper noe og blir lei av det etter to måneder og selger det til noen andre og kjøper noe nytt og "bedre". Og vogner og annet utstyr sendes landet rundt og hver enkelt forsendelse er kanskje ikke så ille, men til sammen så blir det noen fly og noen tonn med CO2 som spys ut i atmosfæren.

...Ja, dessverre, slik er det, enten det dreier seg om barnevogner, kjøleskap, biler, parkdresser, sykler, kuskinns-tepper, flatscreens eller hva det nå enn måtte være