Vis enkelt innlegg
Gammel 12-08-16, 13:59   #8
Varta
Bookhouse girl

Varta sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Varta er populærVarta er populærVarta er populær
Standard

Sv: Tips til pynting av bord?

Jeg har et par fat jeg pleier å fylle med lys (det siste året har jeg brukt sånne med batteri). Rundt lysene legger jeg litt ymse pynt avhengig av årstid og humør. Jeg har brukt kunstig snø med kongler og små røde sopp, kaffebønner med kakepyntgullkuler strødd over (det ble faktisk innmari fint, men om bordet er brunt allerede kan det bli mye brunt), kardemommefrø, stjerneanis og de samme gullkulene, skjell og sneglehus fra fjæra, mose, høstløv og kastanjer plukket i parken etc etc. Hvis du ikke har fat eller vil fylle ut litt mer kan du ta små skåler, sette lys oppi og ha samme type pynt i skålene.

Ellers - litt avhengig av selskap - på 17. mai hadde jeg røde, blå og hvite jellybeans strødd i en bred stripe nedover bordet. Oktober i fjor brukte jeg pyntegresskar og høstløv, det var veldig fint. Eller du kan bruke en løper eller pene, brede bånd lagt på langs eller tvers med servietter som passer til i fargen. Forøvrig slår jeg gjerne et slag for Nille i slike sammenhenger, de har masse ganske rimelige greier som blir fin bordpynt. Skal du uansett ha blomster kan du kjøpe noen til å legge i små glass satt utover bordet. Klipp stilken veldig kort og sett i drinkglass, syltetøyglass eller telysestaker.

(Så på Pinterest at noen hadde fjonget opp syltetøyglass med å surre hyssing rundt, det så egentlig veldig fint ut. Pinterest er forøvrig også en gullgruve i slike sammenhenger.)

Varta er ikke aktiv   Svar med sitat