Sv: Hva legger du i ordet 'forfengelig', og ser du på deg selv som forfengelig?
Artig at dere er såpass uenige hva forfengelighet er og om det er negativt eller ikke.
Jeg tenker De 7 dødssyndene, men de er jo litt utdaterte, kan man si. 
Jeg er i hvert fall ikke jålete, men når det kommer til forfengelighet er jeg mer usikker. Ifølge sikre kilder er jeg "ingen pyntedokke", hvordan man nå skal tolke det.
I hvert fall bruker jeg ikke sminke i det hele, jeg kjøper alle kroppsgreier på kiwi og er knapt hos frisøren. Jeg kan gå rett fra fjellet og på butikken som en gjørmete, druknet figur, eller hente posten i pyjamas. Men jeg går ikke på jobb i hva som helst, og er "kjoledame" som folk ofte synes er fin. Jeg strever en del med kroppsgreier, men det har lite å si for hvor opptatt jeg er av eget utseende. Det er mer knyttet til gammel selvforakt, og er aller mest påtrengende når jeg er helt alene, egentlig.
Har en bestemor på 84 som planlegger livet sitt ut i fra når hun får krøllet håret, som syr inn og ut alle butikkjøpte plagg for at de skal passe figuren hennes perfekt, og som har vist bemerkelsesverdig stor interesse for botox. Så jeg tenker jo på henne som mer forfengelig enn meg i hvert fall.