Sv: Hva legger du i ordet 'forfengelig', og ser du på deg selv som forfengelig?
Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.
Forfengelig er for meg å være svært opptatt av å fremstå mest mulig plettfri, en sånn som ber andre slette bilder hvis man ikke ser bra ut selv, som føler det ukomfortabelt uten sminke, for eksempel, og jeg tenker også at en forfengelig person ikke har spesielt mye selvironi. Rett og slett litt selvhøytidelig.
Det er et negativt ladet uttrykk for meg.
.
Enig i dette. Jeg tenker at forfengelige mennesker er mer enn normalt opptatt av hvordan de selv framstår/ser ut. Å føne håret eller ta på mascara, er ikke forfengelig i mine øyne, men det finnes sikkert mennesker som synes at alt annet enn å dusje annenhver lørdag er forfengelighet. Jeg ser ikke på meg selv om forfengelig all den tid jeg fint kan tåle bilder av meg selv som ikke er optimale og rett som det er går på butikken med joggebukse,sovesveis og uten sminke. Jeg tenker også at de som poster en trutmunnselfie med ulike filter av seg selv på Facebook eller Instagram hver dag er en smule forfengelige, eller i alle fall ganske selvopptatte, noe som kan være to sider av samme sak. 
|