Sv: Strikkebølge?
Jeg har strikket siden jeg var en 7-8 år, alltid ett eller flere prosjekter med strikketøy.
Litt ulike faser jeg befinner meg i, men jeg strikket mye klær til ungene når de var små. Nå går det mer på bestilling fra ungene. Mini bruker helst tynne hjemmestrikkede sokker om vinteren, så det sitter alltid sokker på noen pinner.
Jeg har alltid forundret meg litt over at folk ikke kan strikke, kan de ikke strikke - har de noengang forsøkt? Sånn ordentlig? Jeg mener alle kan strikke, hvis man gir det et ærlig forsøk.
Strikking har blitt veldig populært de siste årene. Som husflidsperson ser vi stadig flere dukker opp på våre månedlige strikkekafeer og kursene vi kjører er veldig populære. Vi har også et samarbeid med kommunen hvor vi er på offentlige steder (som biblioteker) en lørdag i måneden og har strikkekafe - hit kommer gjerne damer med minoritetsbakgrunner for å lære seg og strikke + få litt sosial omgang med andre, håndarbeid er en fantastisk flott måte å bli integrert i miljøet på, man starter med at man har en felles interesse - man treffer likesinnede i enkle, uformelle former.
Sist redigert av Fløyel : 18-08-16 kl 11:04.
|