Sv: Det går en katt her
Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.
Jeg er fullstendig klar over det, men det vil jo kun være om katten ikke har fått mat i utgangspunktet. Men denne katten har fått mat der i minst fem mnd og hvilken forskjell gjør da et par dager? Katten fikk mat av meg utenfor der den har fått mat i hele vinter/vår, ergo endret jeg ikke på dens allerede fastsatte rutiner på heimen. Jeg forer generelt aldri dyr, men i denne situasjonen, med gravid, tynn katt som har fått sine regelmessige måltider på det stedet i de siste mnd, så gjorde jeg et unntak og jeg er fremdeles interessert i å vite hvorfor noen få dager med de rutinene er galt når katten har hatt de rutinene i nesten et halvt år.
Men hvorfor i all verden spør du om hva du bør gjøre, da? Hvis du allerede har funnet løsningen, og den består i at du fortsetter og mate katten?
Nei, et par dager betyr ingenting fra eller til. Men generelt er katter lojale bare mot maten - ikke mot eieren. De blir der hvor de får foring. Kanskje har til og med katten et hjem, men den vender ikke hjem så lenge den får mat et annet sted. Man bør generelt sett ikke begynne å mate katter som streifer rundt.
|