Sv: Vognmafiaen
Jeg må ærlig innrømme at jeg nok er i overkant sidrumpa når det kommer til vogner og stellevesker. Det vil si, jeg klarer jo å SE at SIMO kombivogna ikke er trendy (ei heller den matchende stelleveska med en lekker slufse på lokket), men klarer liksom ikke fortvile nok over å være umoderne til at jeg løper og kjøper en ny fargerik 3-hjuling med koppholder og stelleveske trukket i brokadestoff...
Alle ønsker vi å være gode (best?) på noe, og jeg tror at disse damene med full oversikt over det siste av det siste innen barneutstyr har funnet sin nisje. I sitt forum kan de belære og forklare, tipse og anbefale, og jeg skjønner godt at det gir mersmak å være beundret. For å holde seg på toppen er man imidlertid NØDT til å ligge et skritt foran, og det innebærer vel da at man kjøper inn og prøver ut det som måtte finnes innen ekstrautstyr til vogner og barn generelt.
Akkurat det med miljøhensynet kan man jo trekke til ethvert innkjøp (også her på dette forumet finnes tråder og diskusjonsgrupper hvor man kunne tenke seg å minne om ulempene med overforbruk). Jeg ser ikke at disse damene i vognmafiaen nødvendigvis utgjør noen større miljøfare enn alle oss andre.
Nå det gjelder artikkelens vinkling så synes jeg ikke nødvendigvis at damene som ble intervjuet virket som annet enn snobbete og masete. Sikkerhetsperspektivet var nærmest fraværende, og for meg kunne det virke som at i den grad man skulle kjøpe noe som kunne bedre sikkerheten til de små, så var det viktigste egentlig at dingsen
a)var dyr
b)var "sjelden"
c)helst var av kjent merke (i de engere kretser)
d)matchet alt annet
e)gjorde andre misunnelig
Hilsen Billa ...som forsatt har en fars kamp med Stokke Xplory på holkeføre i vinter på netthinnen...
Sist redigert av Billa : 25-06-07 kl 13:31.
Årsak: Kjeft fra Irma :wink:
|