Vis enkelt innlegg
Gammel 20-08-16, 15:27   #2
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøttkaker i brun saus med ertestuing

Jeg lager kjøttkakene mine ganske enkle med salt, pepper, ett egg, litt griljermel, finhakket løk og sper med melk til passe konsistens. Jeg er ikke spesielt glad i de typiske kjøttkakekrydrene, men der gjør man selvsagt som man vil. Så bruner jeg kjøttkakene i panne og steker dem ferdig i ovn.
Brun saus lages ved å smelte et par ss smør og røre inn mel til en tykk grøt. Dette stekes under omrøring til den får en fin brunfarge. Spe med kraft eller buljong til ønsket sauskonsistens, la koke noen minutter og smak til med salt og pepper. Jeg bruker ikke eksakte mål dessverre. Vanlig ertestuing av tørkede erter liker jeg ikke, så der har jeg lite å bidra med.