Sv: Hvordan rer man egentlig opp en kontinentalseng?
Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.
Har du kjøpt sånn flott seng med senkbar rygg? 
Tar gjerne imot tips til hvor du kjøpte din? Jeg tør ikke engang si hvor gammel vår seng/madrasser er, men vi har kjøpt overmadrass ny 2 ganger. 
Kanskje vi også bør bli skikkelig voksne og prioritere dette før vi får vond rygg.
Nei, vi kjøpte ikke med regulerbar rygg, det syns vi ikke var nødvendig. Vi kan lene oss mot veggen. Det er endel salg nå, og vi tittet på Skeidar og Møbelringen, og endte med å bestille på nett, for da ble det litt billigere.
Vi måtte prøve de med regulerbar rygg, da. Og sjekke om man kunne dø i dem. Kan man bli brettet helt? Ikke på Svane i allefall.
Opprinnelig lagt inn av rine, her.
Jepp, slik gjør jeg det også. Lakenet sitter stramt rundt overmadrass og øverste madrass. Da synes den nederste delen, men det lever, og sover, jeg ganske godt med. Jeg kjøpte faktisk et kappelaken som man legger på den nederste madrassen en gang (gamlis), men synes ikke at det ble så fint, egentlig. 
Kappe vil jeg ikke ha, men jeg syns i grunn det er fint når begge madrassene syns, og ikke har et laken som går i bue opp på sine.
Opprinnelig lagt inn av Novla, her.
Vi har formsydde bomullslaken uten hverken stretch eller strikk på overmadrassen - sitter veldig fint.
Hvilke da?
Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.
Vi bruker også stretchlaken som er til større seng. Bruker 180 str til vår 150 seng og det glir ikke.
Liker aller best stretchlaken som er kjøpt på Jysk. Merket er noe med Kron... Kronborg kanskje? Har hatt de i årevis og de holder. De er ikke helt glatte i strukturen da.
Andre som er kjøpt på Kid og Princess har ikke holdt like lenge. De er mye tynnere i kvaliteten og det blir hull.
Takk for tips. Vi har kjøpt en 180-seng, så det er ikke supert utvalg i større laken, dessverre. Vi får prøve oss litt frem.