Vis enkelt innlegg
Gammel 01-09-16, 10:14   #6
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Påtvungen oppussing

Hvis det kun er toalett ville jeg først og fremst valgt en overflate som tåler vann og er lett å vaske. Jeg ville ikke valgt fliser. Både fliser og fuger er porøse og suger væske. F.eks. tiss. Jeg ville valgt et glatt vinylbelegg. Særlig aktuelt hvis deres lilledo er plassert sånn at den blir brukt i farta av folk som egentlig er ute og går inn med utesko osv. (vår lilledo er slik - gjestetoalett i yttergang).

Må dere legge gulvet selv? Vi hadde vannskade og det var skadeavd hos ISS som kom og rett og slett fikset alt for oss.

Gangen høres ut som et høytrafikkområde, så ville tenkt noe som tåler litt hard bruk og enkelt kan pusses opp (velger man f.eks. tregulv, ville jeg sørget for at det var tykt nok til at det kan slipes og lakkes på nytt om noen år). Dersom det er en gang med risiko for vannsøl (utesko, snø osv) ville jeg ikke lagt laminat eller klikksystem. Skal lite til før fuktighet trenger gjennom og det blir stygt hvis det ikke er en hel flate. BTDT, enda min snekker nektet å legge laminat med mindre enn 15 års garanti, fordi det ikke var verdt arbeidet. Da hadde jeg ikke barn engang.

Hvis parketten i stua er sliten, kunne det kanskje vært en ide å slipe og lakke når dere først er i gang?

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat