Sv: Barnehagerutiner i Norge vs utlandet
Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.
Utrolig at de bruker tid på dette der du bor!! Er det et jålete støk eller er det normalt jevt over i Amerika? Hva betaler du for bhg-plass i Amerika da?
Jeg bor i Nederlandske Antiller som er et fattig land i Karibien. Barnehagen hvor datteren min går er midt på treet hva gjelder pris ettersom vi ikke ville plassere henne i en overpriset amerikansk barnehage med bare amerikanske barn. Hun går i en barnehage hvor det er masse lokale barn (dvs.antillianske, hollandske og franske). Vi betaler 150 dollar i måneden og da har hun formiddagsplass fra 0700-1230 inkl. varm lunsj, drikke og frukt. Barnehagen ligger i et trygt men ikke jålete strøk.
De bruker 30 min. på dette for 36 barn. Det må jeg si er ganske imponerende jeg.... men mulig jeg tenker annerledes. Jenta mi har det i alle fall veldig, veldig bra i barnehagen sin, og de ansatte er veldig flinke og vennlige.