Sv: Vognmafiaen
Da jeg leste artikkelen i DN fikk jeg meg en god latter, jeg leste de "verste" sitatene høyt for mannen, og så lo vi enda mer.
Jeg må si jeg helt ærlig ble overrasket da jeg så utviklingen i denne tråden i dag. Jeg skjønner jo nå at de som ble intervjuet og resten av denne såkalte "mafiaen" tar dette med utstyr ordentlig alvorlig, og at de overhodet ikke har selvironi på hobbyen sin.
Når jeg tenker meg om nå, syns jeg journalisten i DN har vært litt slem. Han har skrevet en fantastisk underholdende artikkel, men leserne ler ikke med intervjuobjektene, de ler av dem. Intervjuobjektene, som man må anta at ikke er særlig medievante, lirer av seg det ene sitatet dummere enn det andre, sannsynligvis mens journalisten gned seg i hendene og visste at hans artikkel vil være den alle kom til å more seg med rundt lunsjbordene i bedriftskantinene på mandag.
En annen doku i samme DN var om to personer som var gjengangere på ball i Monacco. Det vekker akkurat samme reaksjoner hos folk, de fleste fniser vel lavt og kan ikke begripe hvordan noen kan være så nekete at de stiller opp i slike reportasjer med fullt navn og bilde.
Den type journalistikk DN bedriver i helgemagasinet er jo ikke annet enn en sofistikert versjon av freakshow!
|