Tråd: Vognmafiaen
Vis enkelt innlegg
Gammel 25-06-07, 21:23   #1
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vognmafiaen

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Selvfølgelig har folk hobbyer. Men det er jo en viss forskjell å samle på barnevogner å stellevesker og å drive med scrapbooking. Ser du virkelig ikke forskjellen?

Det finnes dyrere hobbyer enn scrapbooking også, glitter, så kanskje burde man heller sammenligne med en hobby i dyrere skikt enn scrapbooking, som f.eks. møbeldesign.

Jeg synes f.eks. det er latterlig å kjøpe en design-lampe eller en eller annen design-stol, når jeg ser lignende lamper og stoler på IKEA og Bolia til en brøkdel av prisen. Men der er en "samler" på design selvfølgelig helt uenig med meg for vedkommende vil antakelig komme med for meg helt uinteressante argumenter som kunst, verdistigning, historie og bla, bla, bla mens jeg fortsatt bare ser en middelmådig og ordinær stol eller lampe.Det er fordi designmøbler absolutt ikke interesserer meg. Derimot kan jeg godt forstå at noen velger å kjøpe en barnevogn til 10 000 kroner kontra en til 5000 kroner.

Så vil noen argumentere med at jammen, en designstol kan man ha hele livet og den øker i verdi og bla, bla, bla. Da kan jeg trekke frem argumenter som at ja, men det koster miljøet vårt masse svineri i form av CO2-utslipp fra fly som skal frakte all denne design-luksusen fra Italia og Danmark, og hvor det måtte være.... og jeg kan fortsette med å si at jeg ikke forstår hvorfor man må belaste miljøet med mer enn nødvendig når vi har IKEA på Slependen og Furuset, er vi villig til å betale den prisen bare for å smykke stuen vår med en "egget"-stol eller et eller Panton-vidunderverk?

Det er fordi jeg synes vogner er langt mer spennende enn møbeldesign ( I den grad jeg synes noen av delene er spennende da )

Jeg forsøker bare å sammenligne litt her, og jeg gjør oppmerksom på at jeg ikke har noe i mot at folk importerer designmøbler fra Italia og Danmark, bare så det er sagt.