Sv: Vognmafiaen
Opprinnelig lagt inn av SnippSnappSnupi, her.
det er helt skrudd mye her i verden men vi kan ikke gjøre noe med det.
Det er her jeg mener du tar feil. Man kan gjøre noe med det. Man kan tenke på egne valg, og man kan la vær å hause opp andres forbruk
Opprinnelig lagt inn av Elin, her.
Det finnes dyrere hobbyer enn scrapbooking også, glitter, så kanskje burde man heller sammenligne med en hobby i dyrere skikt enn scrapbooking, som f.eks. møbeldesign.
Nå var det SSS som sammenliknet med scrapbooking tidligere i tråden. så vidt jeg husker.
Jeg syns ikke det er sammenliknbart med designmøbler. Hadde man byttet ut designmøblene sine hele tiden, selvfølgelig. Jeg syns ikke det er verken prisen eller merket på vognene som er viktig. Om noen føler en dyr vogn dekker alle deres behov så har jeg ingenting med å kritisere det valget. Akkurat som jeg syns det er frekt å se ned på meg fordi jeg har valgt en Teutonia og umatchende Björn Borg-stelleveske (sjarmerende beskrevet som "badeball på styret" av vognmafiaen). De dekker nemlig mine behov.
Det jeg reagerer på er å kjøpe nye vogner og tilbehør hele tiden, det syns jeg representerer en bruk-og-kast kultur jeg ikke er tilhenger av. Jeg hadde reagert like kraftig, kanskje kraftigere, om noen byttet designermøbler like ofte. Eller Ikeamøbler for den saks skyld. Det er altså ikke pris og merke som er problemet, men forbruket.