Vis enkelt innlegg
Gammel 07-09-16, 23:07   #32
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor er vi så sure og negative og smålige?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Og for de aller fleste koster dette også veldig lite. Du bare velger å gi det motsatte mye oppmerksomhet. Hvorfor?

Godt spørsmål! Og samtidig et litt merkelig spørsmål - man gir saker man er opptatt av oppmerksomhet, eller hva? Jeg er opptatt av annet jeg ønsker skal bli bedre også (barn og unge som trenger hjelp, et godt og trygt miljø for alle på skolen etc). Men generelt er det et glimrende prinsipp å rette fokus mot det som er bra, som fungerer, som man ønsker seg mer av - og det gjør jeg da også i egen hverdag. Men hva er FP om det ikke er lov å lette på trykket med et hjertesukk?

Jeg ble bare så lei meg og nedstemt av kjipheten og kynsmen i dagens kommentarfelt. Og akkurat som du oppfordrer til, så faller det meg ikke naturlig å lukke øyne og ører og ignorere det jeg synes er uheldige tendenser i samfunnet. Jeg blir trist av det. Det betyr ikke at jeg lar meg overvelde eller gråter på daglig basis - men av og til må jeg lufte det litt. Og det er ok, ikke sant? Dette er en av mine bekymringer - at samfunnet skal utvikle seg til å bli mindre inkluderende og hardere å leve i for minoritetsgrupper. Akkurat nå, det siste året, har klimaet endret seg litt i Norge på dette feltet. Jeg leser det som om du ikke opplever det slik, at det nærmest er statisk dette med samfunnsklimaet. Men det er ikke min opplevelse. Jeg synes det er viktig å snakke om det.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -

Sist redigert av Pebbles : 07-09-16 kl 23:13.
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat