Vis enkelt innlegg
Gammel 08-09-16, 04:05   #22
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror du på djevelen?

Jeg syns ikke det er rart at man tror på Gud men ikke Djevelen.
For svært mange er troen på Gud en slags trøst, støtte og et håp.
Det er ikke alltid ankret i en stor dose bibellære. Det har ofte ikke vært en nøysom vurdering i forkant.
Man trenger å tro på en god kraft. Trenger å tro st noen vet hva som er den riktige veien å gå. Man trenger sjeldent å tro på en ond kraft.

Selv tror jeg på godhet. Jeg tror at menneskesinnet opprinnelig er godt i den forstand at vi har samvittighet og kan skille rett fra galt. Og noen ganger putter jeg den godheten inn i en slags kristen Gud.
Når mennesket velger ondt, putter jeg det aldri i en Djevel.

Så, noen ganger tror jeg på mennesket, noen ganger folder jeg hender og ber. Noen ganger misliker jeg religion i sin helhet, andre ganger syns jeg det er selvsagt at folk trenger å tro på en kraft som er større enn dem selv. #forvirret

Så ja, full forståelse for at noen kan tro på en gud men ikke på en djevel.

Sist redigert av Kirsebær : 08-09-16 kl 04:11.
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat