Sv: Et liv etter Eremittkrepsene?
Jeg er enig med Anne B. Ragde når hun skriver at vi kan dikte videre, hun har jo lagt mange føringer. Derfor slutter boken egentlig flott! Jeg trenger egentlig ikke en oppfølger, men har blitt så "glad i" disse personene i bøkene, at jeg vil ikke gi slipp på dem...
Men grubler jo litt! Kanskje det kunne blitt Torunn og Christer likevel? Eller blir det avløseren? Hun blir iallefall på Neshov, med grisene og en hund eller et helt spann... Ellers ser vi jo for oss at Krumme og Erlend bygger fancy arkitekttegnede leiligheter i siloene, og lever lykkelig der med tassende lubne barneføtter i ferier. Og hva med Margido, han løsnet jo virkelig i slutten av boka - kan han ta til vett og prøve å treffe denne enken et par ganger for å se hva som skjer?
En ting jeg reagerte litt på i brevet fra Anne B Ragde, er at hun skriver at boken avslutter brått, for griser er rovdyr, Siri også - og at hun ikke ville utbrodere det. Jeg fikk inntrykk av at grisene var fortvilet og skrekkslagne fordi de sanset døden, ikke fordi de var i full gang med eh, et etegilde.... men da fikk jeg litt mer å tenke på!
Men nå kommer det altså en oppfølger likevel! Er jo glad for det 
Var det slikt at det var Anna det skulle handle om da?