Drar opp igjen denne. Jeg greier jo ikke bestemme meg. Men irritere meg over trebenkeplata greier jeg helt fint. På øya vil stein eller steinkompositt bli INNMARI tungt, men samtidig blir det kanskje for stor kontrast om vi har det ene på benen og det andre på øya. Også greier jeg ikke glemme virrvarr. Den er så fin. En mulighet er virrvarr på benken, og kanskje stål på øya? De går i gråtoner begge to. Virrvarr på øya får en skjøt, det lages ikke så brede som vi vil ha dem, og det er jeg litt redd for hvordan vil se ut. Tre ser vi at er helt ut for vår del men siden eietreplata på benken enn så lenge ser grei ut, beholder vi nok den en god stund til. Så i første omgang snakker vi plate til øya, men det må matche det vi evt. velger på benken på sikt. Jeg prøver å sette opp fordeler og ulemper. Laminat fordeler: Billig Får det mønsteret vi elsker og vil ha Veldig lett å vedlikeholde Lett å vaske Laminat ulemper: Om vi skal ha det på både benk og øy må det skjøtes midt på øya, vet ikke om det blir pent Får lett riper Kan derfor ikke skrubbes hardt Er ikke helt varmebestandig (men egentlig greit nok om jeg bare tar litt hensyn) Stein/komposittstein fordeler: Lite vedlikehold Lett å holde rent Tåler varme Stein ulemper: Tungt, både fysisk og visuelt dyrt Stål fordeler: Lite vedlikehold Lett å holde rent Tåler varme Lyst Stål ulemper: Riper lett Kan bulke Gir litt Dexter-feeling Hmmm.