Sv: Vognmafiaen
Og før jeg hadde klart å komme meg gjennom tråden og skulle til å begynne å debattere saklig, så var det ikke noe igjen å bedattere ehh … debattere om. Det er svært ufint å diskutere interessante ting mens jeg er på hyttetur! 
Men en ting kan jeg dog ikke la stå utimotsagt. (OK, to ting da.)
Opprinnelig lagt inn av Elin, her.
JO, DET er ganske dårlig for miljøet å kjøre rundt i noen kadavre av gamle biler.
Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.
Gamle biler er et miljøproblem, det er ikke gamle barnevogner.
Det beste for miljøet er å kjøre de gamle bilene til de er så gamle og slitte at de detter fra hverandre. Det at nye biler forurenser mindre enn de gamle, kan ikke på noen måte oppveie for miljøkostnaden ved å produsere nye biler. Når man skal kjøpe ny bil og setter to modeller opp mot hverandre, er det selvsagt bra for miljøet om man velger den bilen som forurenser minst, men det aller beste for miljøet er at man lar være å kjøpe ny bil og kjører den gamle i minst 20–30 år.
(Gamle biler kan være et problem for trafikksikkerheten. Det er det ikke tvil om, og for komforten og ens personlige sikkerhet, så jeg sier ikke at det er galt eller uhensiktsmessig å velge en nyere bil, men hvis det er miljøet man har i fokus, bør man bruke opp en gammel bil før man anskaffer en ny.)
|